10 Mart 2009 Salı

Avustralya 101

Şimdi bu blog işine pek alışık olmadığım için nası yazılır, ne edilir bilmem.

Avustralya 101 dersinin en iyisi olacağını düşündüm!

1. Burda envai çeşit kuş var. Karga, pelikan görünümlü bi kuş, tavuskuşu görünümlü horozlar, karga, garip serçe, adını bilmediğim boynu pembe güvercin, değişik bi karga. İşin ilginci bunlar sadece sabah değil gece yatarken de deliler gibi ötüyolar. Gece kuş sesinden uyunmuyo..

2. Evet beklenen bölüm, arachne i reptilus. Evimiz örümcek ve kertenkele-friendly bi ev. Oturma odasındaki koltukta Australia's Got Talent izleyen bi "lizzie" görünce şaşılmamalı!

3. Avustralyalılar ota boka barbekü yapan insanlar, evet şu 3 hafta içinde 9 kez falan barbeküye gidip et ihtiyacımı giderdim, malum burda her şey pahalı! :)

4. Filmlerdekinden garip bir aksanları var. Hele Queensland memleketindenlerse dediklerini Oh, Uh-huh tarzı laflara geçiştirmeye alışılmalı. Geçen laundry için giriş kartı isteyen bir Avustralyalı çocuk ve benim aramdaki diyalog:

AÇ: Hey, mate!
Ben: Hey!
AÇ: I kaaaan geddis ağpın kcyı gimi yo svaypkaaaaad, I dnı vay mayn dazı vööyk.
(I can't get this open, could you give me your swipe card, I don't know why mine doesn't work.)
Ben: (Yiğit'e) Galiba swipe card'ı istiyo.
Here you go!
AÇ: Oh, sweet! Thanks brotha! (Desmond style)
Ben: Okey okey ya..

5. Buranın en önemli lafları, yani burayı diğer İngilizce konuşan ülkelerden ayıran şeyler:
tabiki.... -G'day (Kesinlikle iyi günler değil, merhaba demek.)
-sweet (tatlı değil! Dilimizdeki tam karşılığı: "ooo.. iyi(ymiş)."
-mate (bkz. dude)
-How you goin? (burda nasılsın'a how you doin demiyolar, bilmiyorum başka yerlerde de böyle bi kullanım var mı yok mu!)

6. Burda Burger King yok, tamamıyla aynısı olan Hungry Jack's mevcut.

7. Hayır, hala koala ve kanguru görmedim! Şehirde hoplamıyo hayvanlar zira.

8. Cumartesi günü Mardi Gras'ya tanıklık ettim, tabi bunun tamamen gay festivali ve Sydney'in Güney Yarım Küre'nin gay başkenti oldugunun farkında olmadan.

9. Şu ana kadar her türlü ürün içerisinde, burda pahalı olmayan tek şey tenis raketi. Sudan patatese, izülobanttan otobüs biletine her şey çok çok çok pahalı.

Şimdilik bu kadar.

... coming up: Exchange 101!

1 yorum:

  1. ay kaaaaaaan wayt fo da kaaamin episodes.
    gibi bişiler.

    YanıtlaSil